Reducerea timpului în procesul de ofertare în proiectele de construcții

Reducerea timpului și creșterea acurateței evaluării sau ofertării unei lucrări aduce o serie de beneficii unei companii de construcții, cum ar fi:
task_alt Eficiență: prin reducerea timpului necesar pentru ofertare și posibilitatea de a se concentra pe aspectele valoroase ale proiectului
task_alt Predictibilitate: prin investirea resurselor și a timpului într-un mod informat și calculat
task_alt Timp salvat în desfășurarea lucrării: un plan bine realizat poate preveni întârzierile și problemele neprevăzute în timpul lucrării
task_alt Reducerea risipei de resurse: estimările precise ale cantităților necesare reduc posibilitatea de risipă a forței de muncă și a materialelor
task_alt Iterare și îmbunătățire: posibilitatea de a analiza cu atenție lucrările anterioare și de a le îmbunătăți în timp
Într-un mod de lucru standard, realizarea unei oferte cu o acuratețe de minim 90% necesită mult timp și resurse umane specializate, iar în multe cazuri, acest nivel de precizie nu este atins.
Din acest motiv, este important să se automatizeze aceste procese și fluxuri de lucru pentru a câștiga eficiență și a reduce timpul necesar pentru ofertare.
De ce este vital să eficientizăm procesul de ofertare și să avem evaluări precise? ? Iată câteva exemple:
În România, peste 40% din companiile de construcții sunt caracterizate prin număr redus de angajați, mai precis sub 15, și o perioadă de activitate limitată în domeniu. Acest segment de piață reprezintă un sector în care este esențial să se atingă cele 5 puncte menționate mai sus pentru a putea crește, având în vedere că resursele de timp și de bani sunt cruciale la acest nivel.
În acest an, mai multe firme de construcții trebuie să fie capabile să execute lucrările pentru care au fost alocate fonduri din Anghel Saligny și PNRR, precum și proiectele mai mici care vor fi lansate la licitație de către autoritățile contractante. Pentru a face acest lucru posibil, va fi esențial să se realizeze o creștere semnificativă a productivității.
În întreaga lume, aproximativ 5-10% din pierderile de forță de muncă de pe șantiere și între 10-15% din pierderile de materiale sunt cauzate de estimările inexacte.
În România, companiile de construcții care participă la licitațiile publice sunt nevoite să-și refacă ofertele pentru a putea lucra cu resursele proprii, ceea ce duce la consumarea unui timp dublu.
În sectorul privat, mai ales în proiectele rezidențiale, peste 80% din estimările inițiale de cost prezintă o eroare medie de 25-30% mai mică decât costul final. Aceasta duce în cele mai multe cazuri la lucrări neterminate sau la necesitatea obținerii unor credite suplimentare de către beneficiari.
Un program avansat de ofertare poate ajuta la digitalizarea companiilor de construcții din România prin:
task_alt Importarea automată a listelor de cantități și BOQ direct în programul de ofertare și suprascrierea acestora peste template-ul primit de la beneficiar
task_alt Posibilitatea de a lucra direct cu coloanele articolelor din ofertă, referitoare la prețul unitar de manoperă, prețul unitar la material, cantitatea de ore necesară îndeplinirii fiecărei sarcini etc.
task_alt Un modul de antemasuratoare asistată inteligent, care învață din alegerile anterioare ale utilizatorului și poate realiza o evaluare în doar 10 minute
task_alt Corelarea articolelor de norme din nomenclator cu propriile resurse
task_alt Analize detaliate de cost și cantitate, realizate automat conform etapelor lucrării
task_alt Crearea unui set propriu de resurse standard sau importate și lucrul cu normele de la subcontractori.
O evaluare sau ofertare corectă în procent de minim 90 % pentru o lucrare aduce unei companii de construcții beneficii, precum:
task_alt Eficiență: reducerea timpului la ofertare și posibilitatea de focus adaugat pe aspectele mai valoroase
task_alt Predictibilitate: posibilitatea de a investi timpul și resursele în cunoștință de cauză
task_alt Timp castigat în desfășurarea lucrării: un plan bine realizat oferă o desfășurare fără neprevăzute
task_alt Reducerea risipei de resurse dedicate lucrării: calculul corect al cantităților din ofertă reduce posibilitatea de risipă a forței de muncă și a materialelor de pus în operă
task_alt Iterare și îmbunătățire: posibilitatea de a realiza o analiză amănunțită a lucrărilor efectuate precedent
Într-un mod de lucru standard, posibilitatea de a face o ofertă minim 90 % corectă ia foarte mult timp echipelor de la ofertare, iar în foarte multe dintre cazuri nu se ajunge la un astfel de procent de corectitudine, din cauza lipsei de timp sau de personal TESA.
Aici intervine nevoia de automatizare a acestor procese și fluxuri de la ofertare, pentru a putea reduce timpul și a câștiga din ce în ce mai multă eficiență.
De ce este atât de important sa reducem timpul și să avem oferte din ce în ce mai corecte? Iată câteva exemple:
Peste 40 % din companiile de construcții din România au mai puțin de 15 angajați și puțini ani de activitate în construcții. Acesta este segmentul din piață unde nevoia de a atinge cele 5 puncte de mai sus este esențială pentru a putea crește, resursele de timp și cele financiare fiind cruciale la acest nivel.
În anul curent, un număr mai mare de companii de construcții trebuie să poată realiza lucrările pentru care s-au investit fondurile Anghel Saligny și PNRR, dar și proiectele mai mici care vor fi scoase la licitație de către autoritățile contractante. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, va fi necesară o creștere a productivității.
La nivel global, între 5 -10 % din risipa de forță de muncă de pe santiere și între 10 -15 % din risipa de materiale sunt cauzate de estimări nereușite.
În România, companiile de construcții care participă la licitațiile publice, în majoritatea cazurilor, sunt nevoite să-și refacă ofertele pentru a putea lucra cu propriile resurse, ceea ce înseamnă timp dublu consumat.
Peste 80% din proiectele private (în special cele rezidențiale) vin cu o eroare de cost de 25 – 30 % în medie (mai puțin decat costul final), ceea ce înseamnă lucrări neterminate în cele mai multe cazuri, sau credite suplimentare realizate de către beneficiari.
Ce poate face un program avansat de ofertare pentru digitalizarea companiilor de construcții din România:
task_alt Importă liste de cantități și BOQ direct în programul de ofertare și le suprascrie automat peste template-ul primit de la beneficiar
task_alt Oferă posibilitatea de a lucra direct pe coloanele articolelor din ofertă: referitoare la prețul unitar de manoperă, prețul unitar la material, cantitatea de ore necesară îndeplinirii fiecărei sarcini etc.
task_alt Oferă un modul de antemasuratoare asistată inteligent: modulul care învață din propriile tale alegeri de articole, astfel încât să-ți realizeze o viitoare evaluare în doar 10 minute
task_alt Corelează articolele de norme din nomenclator cu propriile resurse
task_alt Realizează automat analize detaliate de cost și de cantitate, conform etapelor din lucrare
task_alt Realizează un set de resurse proprii pe bază de creare standard sau pe bază de import
task_alt Oferă posibilitatea de lucru cu normele de la subcontractori

Alte articole pe care poţi sa le citeşti

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Vrei sa fii la curent cu noutăţile din construcţii care te interesează?

Abonează-te la newsletter