Principiile ofertarii de success

Principiul 25 | Asignarea unui cod unic resurselor proprii – primul pas spre digitalizarea ofertarii

Pentru familiarizarea cu facilitatile avansate ale unui program de ofertare, invatarea treptata este esentiala, deoarece asigura o asimilare completa a cunostintelor si permite participantilor sa aplice cu succes aceste facilitati in contextul lor specific. Acest proces de invatare graduala are numeroase beneficii, in contrast cu abordarile mai scurte si mai superficiale.

Asignarea unui cod unic resurselor proprii pe care le vei folosi în șantier este primul pas spre a avea consistență atât în baza proprie, cât și în ofertele pe care le realizezi.

Beneficiile unei astfel de codări unice are, pe lângă consistență, scopul de a actualiza automat baza de date și de a o menține și ulterior – de putea face foarte ușor legătura cu un ERP.

Codarea unică este primul pas spre digitalizare pentru o companie de construcții.

Fără această organizare, nici un instrument de estimare, ofertare sau ERP nu va putea fi implementat eficient și folosit la capacitatea sa.

Cum se poate realiza asignarea unui cod unic resurselor interne?

Aceasta este partea cea mai dificilă pentru companiile care nu au salvat de la lucrare la lucrare resursele folosite de-a lungul timpului. Aici nu ne referim la codul lor – de la furnizor/producator, ci vorbim în primul rând despre a fi salvată minim descrierea acestora.

Pe baza acestei descrieri, putem organiza 2-3 categorii principale de produse, categorii pe care ulterior vom realiza această asignare de cod internă.

În cazul în care nu avem o listă cu aceste produse, atunci va trebui demarat un proces de integrare a acestora și chiar desemnată o persoană responsabilă de această activitate.

Ulterior, trebuie selectate 80% din materialele cele mai importante achiziționate în ultimii doi ani (fără să luăm în calcul materialele mărunte).

Asignarea codului se va face în funcție de categoria principală de produs, urmată de cele mai importante caracteristici ale acesteia.

Din pacate, in multe companii, prevaleaza mentalitatea „lasa ca merge si asa”, insa acest mod de a face afaceri nu este sustenabil pe termen lung.

Iata un exemplu: IZ100100100100

IZ – Izolatii

Marcaj galben – prima caracteristica (tipul de produs) -> polistiren extrudat

Marcaj albastru – grosimea sa

Marcaj mov – aplicabilitatea

Marcaj rosu – furnizorul de la care se realizează achiziția

Pentru familiarizarea cu facilitatile avansate ale unui program de ofertare, invatarea treptata este esentiala, deoarece asigura o asimilare completa a cunostintelor si permite participantilor sa aplice cu succes aceste facilitati in contextul lor specific. Acest proces de invatare graduala are numeroase beneficii, in contrast cu abordarile mai scurte si mai superficiale.

Pentru familiarizarea cu facilitatile avansate ale unui program de ofertare, invatarea treptata este esentiala, deoarece asigura o asimilare completa a cunostintelor si permite participantilor sa aplice cu succes aceste facilitati in contextul lor specific. Acest proces de invatare graduala are numeroase beneficii, in contrast cu abordarile mai scurte si mai superficiale.

Vrei să știi cum poți crea ușor o astfel de bază de date?

Înscrie-te pentru a avea o discuție personalizată cu unul dintre specialiștii eDevize.ro