Criterii de calificare la o licitatie publica
- Cred că este foarte greu să câștigi o licitație;
- Consideră că lucrările cu statul sunt foarte riscante;
- Statul plătește greu și nu știu când or să își ia banii.
Criterii de calificare
1.Neîncadrarea în situațiile prevăzute la art. 164, 165 si 167 din Legea 98/2016
2.Ofertanții, terții susținători și subcontractanții NU trebuie să se regăsească în situațiile prevăzute la art. 164, 165 si 167 din Legea nr. 98/2016.
3.Trebuie completat DUAE (Document Unic de Achiziție European) în SICAP , https://www.e-licitatie.ro/.
DUAE-ul este o declarație pe propria răspundere, prin care ofertantul își asumă că nu este în situațiile de excludere, și că îndeplinește condițiile de calificare solicitate de autoritatea contractantă, urmând ca dacă este declarat câștigător să pună la dispoziția autorității contractante toate documentele solicitate în fișa de date. Practic DUAE-ul a simplificat mult lucrurile, pentru că în urmă cu mai mulţi ani, când lucram eu în ofertare era necesar ca toți participanții la licitație să încarce toată documentația, nu doar câștigătorul.
Pentru mai multe detalii privind completarea DUAE, puteți descărca ghidul ofertantului de aici:http://e-licitatie.ro/pub/archive/manual-and-video/100000161
4.Documente de calificare solicitate în fisa tehnică
- Documente ale firmei, cum ar fi certificat de atestare fiscală privind taxele și impozitele, certificat ONRC, etc.
- Experiența similară – aici trebuie să trecem o listă de lucrări similare (asta nu înseamnă că trebuie să fie tot creșe) din maxim ultimii 5 ani și care să aibă valoarea cumulată de minim 3 milioane de lei.
- Garanția de participare – în cazul de față era de 48.000 lei, care reprezintă 1% din valoarea lucrării și care se poate face prin scrisoare de garanție bancară, prin virament bancar, sau apelând la o firma de asigurări. Garanția se execută doar dacă autoritatea contractantă constată că participantul a comis o neregulă.
- Oferta tehnică – aici deja intrăm într-o zonă în care expertiza contează foarte mult și în care avem nevoie de oameni calificați, care să înțeleagă caietul de sarcini și care să vină cu soluții bune atât din punct de vedere tehnic cât si financiar. Bineînțeles că se pot și externaliza, deși nu vă recomand asta pentru că puteți pierde bani deoarece nu se gasește cea mai bunăsoluție sau puteți fi descalificați de la licitație din cauza unei scăpări. Într-o ofertă tehnică trebuie să includem:
- Metodologia de execuție;
- Împărțirea sarcinilor, dacă suntem într-o asociație sau avem subcontractori;
- Grafic de execuție sau grafic GANTT – vezi cum poți face ușor un grafic gantt pentru investiția ta;
- Lucrările care urmează sa fie executate (atât permanente cât și temporare);
- Alocarea de resurse pe activități;
- Lista de activități;
- Liste cu cantități de lucrări (dacă vorbim de proiectare + execuție atunci acestea sunt doar orientative, astfel încât beneficiarul să poată vedea că ofertantul înțelege proiectul);
- Planuri de supraveghere ale lucrării;
- Declarații de mediu.
- Oferta Financiară – care de obicei înseamnă că trebuie să avem un „deviz” de construcții. Am pus în ghilimele „deviz” pentru că devizul nu este structura principală, el fiind doar o unitate în cadrul unei investiții. Practic, pentru proiectele publice lucrăm pe legislația din HG907 care ne spune că:
- la Studiul de fezabilitate (vezi mai multe detalii despre importanța unui SF bine făcut) suntem obligați să avem Deviz general (vezi model) și Deviz Obiect (vezi model).
- La PT avem nevoie suplimentar de listele cu cantități de lucrări (acestea sunt devizele) iar aceste liste se vor folosi atât în ofertare, cât și în decontare.
- La ofertare trebuie să respectăm caietul de sarcini și listele de cantități, dar atenție, conform P91/2002 nu doar că avem dreptul să folosim propriile rețete, dar este și indicat să o facem (vezi mai multe detalii despre P91). De ce? Pentru că nimeni nu ne poate spune că echipa noastră montează un plafon fals într-o oră pe mp atunci când noi știm că o fac în 30 de minute. În acest stadiu sunt foarte importante extrasele și vă recomand să folosiți doar soft-uri care pun la dispoziție extrase la nivel de investiție și care vă lasă să modificați ușor și în deplină cunoștință de cauză rețetele.
- formularele aferente investiției, cum ar fi Devizul General, Formularul F1
- formularele aferente Obiectelor investiției, cum ar fi formularul F2 și lista de echipamente
- Formularele aferente Devizelor, cum ar fi formularul F3
Doresti sa recuperezi parola?
Pentru a crea un model de deviz gratuit, înregistrează-te aici.
Florin Manoloiu